Розроблено поради для організації
інклюзивного навчання під час війни
Відповідно до рекомендацій МОН, з 14 березня 2022 року в тих областях нашої держави, де є можливість навчатись, відновлено освітній процес. Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розроблено рекомендації щодо організації навчального процесу для дітей із порушеннями зору, слуху та інтелектуального розвитку.
Під час війни діти з особливими освітніми потребами постійно перебувають у стані невизначеності. Звук повітряної тривоги та вибухів, дорога та незнайомий простір у випадку евакуації – усе це викликає страх, розгубленість і тривогу. Оскільки ці діти мають обмежені можливості швидко реагувати та обробляти інформацію з навколишнього середовища, важливо запроваджувати у навчальний процес кроки підтримки, які допоможуть мінімізувати наслідки психологічної травми.
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розробив відповідні поради та рекомендації:
- для дітей з порушеннями зору;
- для дітей з порушеннями слуху;
- для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.
Нагадаємо, учителі спеціальних шкіл об’єднуються для допомоги дітям з особливими освітніми потребами та публікують розвивальні ігри та вправи для школярів.
Інклюзивний марафон
"Діти із затримкою психічного розвитку", частина ІІ
Специфіка корекційно-розвиткової роботи
Презентації:
Психологічна допомога дітям з порушеннями емоційно-вольової сфери при ЗПР
Ігри та вправи:
Вправи на розвиток пізнавальних процесів
Ігри та вправи на розвиток емоційно-вольової сфери дітей
Поради вчителю, асистенту вчителя інклюзивного класу, в якому навчається дитина із ЗПР
Термінологічно-інформаційний матеріал
щодо оформлення необхідних документів про
дітей з
особливими освітніми потребами
Діти з
особливими освітніми потребами (ООП), що навчаються в інтегрованих
(спеціальних) та інклюзивних класах у ЗЗСО
за нозологіями:
Ø порушення слуху: - глухі,
- зі зниженим слухом;
Ø порушення зору: - сліпі
- зі зниженим зором;
Ø порушення опорно-рухового апарату;
Ø важкі порушення мовлення ;
Ø розлади спектра аутизму;
Ø затримка психічного розвитку;
Ø інтелектуальні порушення (легкого, помірного, важкого ступенів).
В інклюзивних класах можуть
навчатися:
одна
- три дитини із числа дітей з:
·
порушеннями опорно-рухового апарату,
·
затримкою психічного розвитку,
·
зниженим зором чи слухом,
·
легкими інтелектуальними порушеннями тощо.
Надається 3-5 годин
для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.
не більш як двоє дітей із числа дітей:
§ сліпих, глухих,
§ з тяжкими порушеннями мовлення (у
тому числі з дислексією),
§ з розладами спектра аутизму,
§ з іншими складними порушеннями розвитку:
-
порушеннями
слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями
чи затримкою психічного розвитку;
-
або
тих, що пересуваються на візках.
Надається 5-8 годин для
проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.
Звертаємо Вашу УВАГУ!!!
Згідно
останніх законодавчих актів
відбулися
деякі зміни термінологічного плану.
Слід писати:
Ø порушення фізичного, психічного
розвитку (не "вади");
Ø порушення опорно-рухового
апарату (не "вади");
Ø особа/ дитина з
інвалідністю (не "інвалід", "дитина-інвалід");
Ø особа/ дитина з
інтелектуальними порушеннями (не "розумово відстала дитина");
Ø особа/ дитина зі
складними порушеннями розвитку (не "зі складними вадами
розвитку");
Ø особа/ дитина з
розладами спектра аутизму (не "з аутизмом").
Немає коментарів:
Дописати коментар