Для педагогів

 інклюзивного навчання під час війни

Відповідно до рекомендацій МОН, з 14 березня 2022 року в тих областях нашої держави, де є можливість навчатись, відновлено освітній процес. Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розроблено рекомендації щодо організації навчального процесу для дітей із порушеннями зору, слуху та інтелектуального розвитку.

    Під час війни діти з особливими освітніми потребами постійно перебувають у стані невизначеності. Звук повітряної тривоги та вибухів, дорога та незнайомий простір у випадку евакуації – усе це викликає страх, розгубленість і тривогу. Оскільки ці діти мають обмежені можливості швидко реагувати та обробляти інформацію з навколишнього середовища, важливо запроваджувати у навчальний процес кроки підтримки, які допоможуть мінімізувати наслідки психологічної травми.

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розробив відповідні поради та рекомендації:

Нагадаємо, учителі спеціальних шкіл об’єднуються для допомоги дітям з особливими освітніми потребами та публікують розвивальні ігри та вправи для школярів.


Інклюзивний марафон

"Діти із затримкою психічного розвитку", частина ІІ

Специфіка корекційно-розвиткової роботи

МАТЕРІАЛИ  МАРАФОНУ
Презентації:

Характеристика мовлення дітей шкільного віку із ЗПР

Психологічна допомога дітям з порушеннями емоційно-вольової сфери при ЗПР 

Формування передумов навчальної діяльності у дітей із ЗПР 

Організація корекційно-розвиткової роботи в класі 

Ігри для організаційних моментів на уроці

Розвиток рухової сфери у дітей із ЗПР 


Ігри та вправи:

Вправи на розвиток пізнавальних процесів 

Ігри та вправи на розвиток емоційно-вольової сфери дітей

Математичні ігри в початковій школі

Мовленнєві ігри в початковій школі 

 

Поради вчителю, асистенту вчителя інклюзивного класу, в якому навчається дитина із ЗПР

Рекомендована література щодо психолого-педагогічного супроводу та соціалізації дітей із затримкою психічного розвитку



МАТЕРІАЛИ  МАРАФОНУ



Термінологічно-інформаційний матеріал
щодо оформлення необхідних документів про дітей з
особливими освітніми потребами

Діти з особливими освітніми потребами (ООП), що навчаються в інтегрованих (спеціальних) та інклюзивних класах у ЗЗСО
за нозологіями:
Ø порушення слуху: - глухі,
 - зі зниженим слухом;
Ø порушення зору: - сліпі
- зі зниженим зором;
Ø порушення опорно-рухового апарату;
Ø важкі порушення мовлення ;
Ø розлади спектра аутизму;
Ø затримка психічного розвитку;

Ø інтелектуальні порушення (легкого, помірного, важкого ступенів).

В інклюзивних класах можуть навчатися:
одна - три дитини із числа дітей з:
·        порушеннями опорно-рухового апарату,
·        затримкою психічного розвитку,
·        зниженим зором чи слухом,
·        легкими інтелектуальними порушеннями тощо.
Надається 3-5 годин для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.

не більш як двоє дітей із числа дітей:
§  сліпих, глухих,
§  з тяжкими порушеннями мовлення (у тому числі з дислексією),
§  з розладами спектра аутизму,
§  з іншими складними порушеннями розвитку:
-         порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку;
-         або тих, що пересуваються на візках.


Надається 5-8 годин для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.
  
Звертаємо Вашу УВАГУ!!!
Згідно останніх законодавчих актів
відбулися деякі зміни термінологічного плану.
Слід писати:
Ø порушення фізичного, психічного розвитку  (не "вади");
Ø порушення опорно-рухового апарату (не "вади");
Ø особа/ дитина з інвалідністю  (не "інвалід", "дитина-інвалід");
Ø особа/ дитина з інтелектуальними порушеннями (не "розумово відстала дитина");
Ø особа/ дитина зі складними порушеннями розвитку (не "зі складними вадами розвитку");
Ø особа/ дитина з розладами спектра аутизму (не "з аутизмом").

Немає коментарів:

Дописати коментар